Delikatesy stały się jednym z symboli współczesnych polskich sieci handlowych. Najbardziej znane i jednocześnie największe sklepy delikatesowe pojawiają się jako sieci handlowe w postaci supermarketów (Piotr i Paweł, Alma). Oprócz oczywistych różnic między nimi można powiedzieć, że stały się one zapowiedzią istnienia kraju, który z sukcesem został uruchomiony przez system sieciowy o międzynarodowym rodowodzie i pojawił się w procesie modernizacji sektora handlu.
Rozwój delikatesów i świadomości społecznej
Udana narracja o tym zjawisku trafnie wskazuje na alternatywną metodę eksplozji masowej sprzedaży. Oprócz tożsamości polskiej firmy i ważnego „importu” „ducha konkurencji”, istnieje również możliwość odniesienia sukcesu. Tu nie jest to bezzasadne. Uważamy, że modernizacja polskiego handlu ma dwie linie rozwoju: linię sprzedaży masowej, ustanowienie modelu powszechnej konsumpcji i dostępu do różnorodnych towarów i usług oraz sieć sprzedaży delikatesów do osiągnięcia cechy tradycyjne, regionalne Produkt o najwyższym pozycjonowaniu seksualnym. Ponadto, oprócz domowego luksusu, z powodzeniem dodano inne luksusowe produkty światowej sławy kultury kulinarnej. Jedną z konsekwencji tego fundacji, opartej zarówno na trendach rynkowych, jak i świadomości społecznej, jest to, że cechy „stawania się rarytasem” dały polskiemu przedsiębiorstwu handlującemu żywnością perspektywę rozwoju.
Delikatesy w historii polskiego rynku sklepów
W rezultacie próbowali i nadal próbują „stać się delikatesami” poprzez różne komercyjne formy sieci lub organizacji osobistych. To cenny wynik ponad dwudziestoletniej historii delikatesów w polskiej transformacji gospodarczej. Z tego punktu widzenia, moim zdaniem, wielkopowierzchniowe sieci delikatesowe są najtrudniejszą i najniebezpieczniejszą formą organizacji o największej sprzedaży delikatesów. Widać to na podstawie otaczających i uczestniczących działań kultowych marek detalicznych dwóch supermarketów delikatesowych wspomnianych powyżej. Faktem jest, że nie wytrzymali presji konkurencji ze strony innych formuł i formatów detalicznych, ale ich problemy i niepowodzenia nie przeniosły się wyraźnie na inne formaty gotowanej żywności.
Polski a światowy rynek delikatesów
Dlatego sklepy delikatesowe w Polsce i innych częściach świata mają miejsce na sprzedaż, a porażka formatu supermarketu w tym formacie wyceny nie znaczy wiele. Kierunek rozwoju rynku, oddzielający coraz więcej “normalnych” produktów od “lepszych”, skłania nas do przekonania, że branża delikatesowa wkracza na dobre. Może nie dla dużych sieci, ale dla delikatesów w domach towarowych i mniejszych obszarach, aby zdobyć koronę „lepszych” sklepów. W tym obszarze rynku sytuacja jest podobna do sytuacji w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji i za granicą. W zasadzie nie ma sieci delikatesowych (składających się tylko z delikatesów), ale oprócz sklepów niezależnych z wizerunkiem delikatesów i „lepszych” w sieci są też sklepy luksusowe.
Sklep delikatesowy – w czym tkwi fenomen?
Wreszcie jest czas, kiedy warto zapytać co to są prawdziwe delikatesy – w zakresie handlu (oferta, cena, rodzaj) i zarządzania (struktura, zakupy, wsparcie sprzedaży, klimat i dekoracja). Moim zdaniem istotą problemu jest oryginalność (niepowtarzalność) oferty delikatesów na rynku. Delikatesy muszą być nie tylko oryginalne, ale także uniwersalne – tam, gdzie oczekuje się zaspokojenia najbardziej oryginalnych potrzeb. Przedwojenne stwierdzenie, że „w domu kolonialnym jest wszystko”, ma tutaj współczesne znaczenie. To nie tylko zaleta wykwintnego jedzenia, ale także przekleństwo wykwintnego jedzenia. Konsumenci mają co do delikatesów większe wymagania, aniżeli co do zwykłych powszechnych supermarketów które w zasadzie nie różnią się pod względem przedstawianej oferty. Sklep spożywczy Poznań jest uwielbiany nawet przez najbardziej wymagających klientów, a to za sprawą bogatej oferty która przewyższa jakością inne sklepy.
Polecamy zapoznać się z ofertą franczyzą sklepów spożywczych https://hitpol.pl/strefa-biznesu/dla-franczyzobiorcow/dla-przyszlych-franczyzobiorcow/
Atrakcyjność oferty i formy delikatesów
Dlatego sprzedaż delikatesów w postaci dużych sieci handlowych jest z jednej strony atrakcyjna dla konsumentów, ale z drugiej jest trudna, ponieważ trudno jest utrzymać szybką i wieloproduktową rotację „nietypowych” towarów. Nie ma wątpliwości co do działalności tego formatu. Utrzymanie jednolitości i powtarzalności łańcucha delikatesów nie jest łatwe. Jest to możliwe, ale kosztuje, koszt to konkurencja, a nawet najlepsze produkty uzupełniające poza dominacją delikatesów mogą nie wystarczyć. Widać to wyraźnie w konflikcie delikatesów ze sklepami dyskontowymi (nie tylko ze sklepami) o podniesienie poziomu jakości. Nagle okazuje się, że gotowane produkty spożywcze – tak, w mniejszych ilościach, ale nadal – są dostępne wszędzie i po wyższych cenach, ponieważ są osiągane dzięki silnemu wsparciu wyselekcjonowanych, mniej numerowanych produktów. Warzywa, jak i owoce są starannie wyselekcjonowane co nie zdarza się w ogromnych supermarketach – również warzywa i owoce sklep internetowy działa prężnie i sprzedaje najlepszej jakości produkty.
Hitpol franczyza sklepów |
ul. 11-go Listopada 48 |
38-300 Gorlice |
18 355 16 33 |
www.hitpol.pl |
Moje Miody – miód z pasieki |
Strzeczona 33A |
77-310 Strzeczona |
888242879 |
www.mojemiody.pl |