Pozycjonowanie strony intenretowej – ile trwa ten proces i z czego to wynika?

Pozycjonowanie strony intenretowej - ile trwa ten proces i z czego to wynika?

Pozycjonowanie stron internetowych jest tematem, który często dobrze rozumiemy intuicyjnie, a jednak nie wiemy szczegółowo, w jaki sposób się ono odbywa. Często zdajemy sobie sprawę, że jesteśmy otoczeni przez algorytmy i wpływają one na dużą część naszego życia. Można się o tym przekonać, zdobywając informacje na temat trudnych relacji z firmami, które zajmują się podsuwaniem treści do odbiorców. Można tutaj dokonać zasadniczego rozróżnienia. Pozycjonowanie strony internetowej po prostu daje często szansę na rozwinięcie się produktu, który będzie wartościowy dla klientów i na który i tak chcieliby oni trafić. W ten sposób należy zazwyczaj traktować ten temat, chociaż pojawiają się również zagrożenia, które dotyczą choćby podsuwania treści względem przekonań politycznych. Ten drugi temat jest podstawą na oddzielny artykuł. Pozycjonowanie ma na celu przede wszystkim zwiększenie widoczności strony dla przeglądarek. Przede wszystkim Google, która jest najpowszechniej stosowana na świecie. Głównie skupimy się na tym, ile trwa pozycjonowanie.

Dlaczego pozycjonowanie strony internetowej jest tak ważne?

Wyobraźmy sobie, że prowadzimy niewielki sklep, który w dodatku jest ulokowany w cieniu ogromnej galerii handlowej. Nawet jeśli oferujemy znacznie lepszy towar, być może nie zostanie on w ogóle zauważony przez potencjalnego klienta. Tak to wygląda wraz z lokalizacją w terenie i podobnie może być w przypadku Internetu. Teoretycznie możemy go traktować jako pewnego rodzaju przestrzeń. Jakie korzyści odnosimy ze skutecznego pozycjonowania naszej strony internetowej? Po pierwsze są to względy reklamowe. Jeśli potencjalny klient często spotyka się z naszą marką, utrwala się ona w jego głowie i tym samym zwiększa naszą szansę na odniesienie sukcesu. W przypadku, gdy ktoś będzie potrzebował produktu w ramach kategorii, którą oferuje nasza firma, być może od razu sprawdzi naszą ofertę. Po drugie możemy wprost nakierować na nasz sklep. Nie trzeba przedstawiać korzyści, które się z tym wiążą.

Ile trwa pozycjonowanie witryny?

Istnieje wiele zmiennych, które utrudniają udzielenie odpowiedzi na to trudne pytanie. Ile trwa pozycjonowanie witryny? To zależy od wielu czynników i powinniśmy poznać, chociaż część z nich. Spróbujemy jednak najpierw podać przykładowy czas, który może to trwać. W przypadku dobrze zorganizowanych kampanii można uzyskać pierwsze efekty nawet w ciągu trzech miesięcy. Dotyczy to jednak sytuacji, w której wiele kwestii będzie nam sprzyjało. Może to również trwać rok, a jednak nadal jest to opłacalne i warto inwestować pieniądze w tę formę. Wiele też dotyczy tego, czy mamy na myśli frazy krótkie, czy długie. W drugim przypadku jest większa szansa, że klient dokona zakupu, gdy już znajdzie się na witrynie, ale jednak mniej osób prawdopodobnie będzie taką frazę wpisywać. Nieraz podaje się też okres 2-8 miesięcy na pojawienie się pierwszych rezultatów. Odpowiednio prowadzone działania przyczyniają się do późniejszego powstawania ciągłego wzrostu. Wszystko wynika z optymalizacji procesów. Pozycjonowanie jest więc czynnikiem bardzo złożonym i może trwać nawet 2 lata lub więcej. Dodatkowo algorytmy Google stale się rozwijają, co z kolei zmienia trochę parametry wyszukiwania. Pewne aspekty są jednak niezbędne. Nie są one jednak najważniejszym elementem tego artykułu i bliżej przyjrzymy się czynnikom, które przyczyniają się do czasu trwania całego procesu.

Jakie czynniki wpływają na czas pozycjonowania strony internetowej?

Istnieje wiele kwestii, na które warto zwrócić uwagę. Trudno również przed rozpoczęciem procesu określić ile powinien on trwać, żeby uzyskać zadowalające efekty. Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na jakość i ilość konkurencji. W przypadku niszowych tematów znacznie łatwiej o optymalizację. Niezwykle istotny jest czas przeznaczony na pozycjonowanie. Zaistnienie w Internecie nie jest łatwe, ale im więcej czasu zostanie na to poświęcone, tym łatwiej będzie osiągnąć efekty. Oczywiście wyświetlenia niezwykle nam pomogą w osiągnięciu sukcesu. Jest tutaj jednak pewien paradoks, który wynika właśnie z tego, że trudniej trafić na gorzej pozycjonowane witryny. Bardzo ważne jest zatrudnienie odpowiednich specjalistów od SEO. Przede wszystkim powinniśmy to rozpatrywać na podstawie wyników, które osiągnęli oni w przeszłości. Wartościowe treści to bardzo istotny aspekt, ale ważne jest również wstrzeliwanie się w odpowiednie frazy kluczowe. Koniecznie musimy określić pewną grupę docelową. Pozwoli nam to spojrzeć na sytuację z perspektywy klienta.

Podsumowanie, czyli w skrócie o tym, ile trwa pozycjonowanie witryny?

Proces jest długotrwały i trudno o drogi na skróty. Pozycjonowanie wymaga czasu oraz odpowiednich umiejętności. Najczęściej nie osiągniemy efektów szybciej niż w ciągu trzech miesięcy, ale nieraz będziemy na nie musieli poczekać 9 miesięcy lub rok. Po dwóch latach możemy już osiągnąć znaczący sukces. Ten z kolei może doprowadzić bezpośrednio do uzyskania ogromnych korzyści ekonomicznych. Pozycjonowanie może być żmudne, ale odpowiedni specjaliści mogą znacząco ułatwić drogę do celu. Nie jest to łatwe, ale w zdecydowanej większości sytuacji warto podjąć się tego wyzwania.